Semináře

V současné době pořádám tyto víkendové semináře:

  1. S čím doma začít
  2. Jak na předklony
  3. Jak na záklony
  4. Forma není to oč kráčí

Konkrétní termíny jednotlivých seminářů naleznete v RUBRICE Co se chystá

1. S čím doma začít?

Seminář je určen začínajícím, ale i těm, kteří nějaký čas navštěvují vedené lekce a potřebují impulz k zahájení vlastního samostatného domácího cvičení a:
Je jim blízká dynamická jóga,
Nemají času nazbyt,
Chtějí čas, který cvičení věnují využít co nejefektivněji.

Program:
Stručně se seznámíme s přirozeným dýcháním a dýcháním v ásanách.
Podíváme se na techniku předklonů, rotací a základních decentních záklonů.
Probereme pozdravy slunci Surya namaskar A + B, který je základem dynamické praxe jógy.
Vysvětlím jak seskládat základní sestavu, řekneme si jaké pozice by měla obsahovat aby splňovala požadavky na komplexnost.

2. Jak na předklony:

Seminář určený každému, kdo se chce dozvědět jak se bezpečně předklánět, a krotit a to jak ve stoji tak v sedě.

Program:
Technika přirozeného dechu a jeho uplatnění v předklonových pozicích.
Nohy a co s nimi
Předklony teoreticky
Jak bezpečně do předklonů, co škodí a co ne.
Základní předklonové ásany ve stoji a sedu.

3. Jak na záklony:

Tento seminář není určen začátečníkům. Ocení ho zejména ti, kdo již nějaký čas cvičí a z pouhé představy záklonu jim naskakuje husí kůže.

Program:
Technika přirozeného dechu a jak dýchat v záklonech.
Záklony teoreticky.
Rozhýbání toho co potřebujeme rozhýbat, aby zákln nebolel
A pak již to základní ovšem ne vždy příjemné: budžangásana, uštrásána, urdhva dhanurásana a …

4. Forma není to oč kráčí…

Jógovou pozici činí pozornost, dech a forma. Jít do hloubky pozice znamená být v ní pozornější a o to se budeme během tohoto semináře pokoušet. Využijeme k tomu zejména ásany předklonové ve kterých se skrz dech ponoříme až na dno…

Určeno:
Pravidelným návštěvníkům lekcí jakéhokoli druhu dynamické jógy
Samostatně praktikujícím
Ale i instruktorům dynamických stylů jógy (ashtanga, power, vinyasa atp.)
Akce není vhodná pro začátečníky.

Program:
Technika dechu v pozicích
Vědomé břicho – břichohrátky: agnisára kria,nauli kria a další taškařice s břichem.
Pánevní dno a jeho průzkum
Kontakt se zemí skrze nohy, ruce, zadek apod.
Kontrolovaný – vědomý pohyb, vstup a opuštění pozice
A Pak pár pozic, v kterých pobudeme trochu déle…